Блог

Учасники Prozorro

Звертатися з питань виконання програми необхідно в органи державної влади, місцевого самоврядування та соціального страхування та органи соціального забезпечення, створені відповідно до закону, а також юридичні особи (підприємства, установи, організації) та їх об’єднання, які задовольняють потреби держави або місцевого співтовариства, якщо  така діяльність здійснюється інакше, ніж на промислової або комерційній основі, і якщо вони мають будь-якої з наведених нижче ознак: відносяться до юридичних осіб та / або економічним операторам, які здійснюють діяльність в певних сферах економічної діяльності (акк. стаття 1 Закону України «Про державні  закупівлі)

Це органи державної влади або місцевого самоврядування, а також інші органи-замовники, які мають більшість голосів у вищому органі управління юридичної особи, вони є юридичними особами, які є адміністраторами або одержувачами бюджетних коштів.  Понад 50 відсотків часток (часток, часткою участі) в статутному капіталі юридичної особи належать державі або місцевій громаді, наприклад УУБ.

Українська система електронних закупівель складається з веб-порталу уповноваженого органу (зареєстрованого в власності підприємства «Прозорро») і сертифікованих електронних торговельних майданчиків.  Технічне ядро ​​системи складається з інструментарію OpenProcurement toolkit: Центральної бази даних (CDB) і API, за допомогою якого спеціалізовані eMalls можуть взаємодіяти з CDB.  OpenProcurement-це інструментарій електронних закупівель з відкритим вихідним кодом, який був вперше застосований до ProZorro з використанням стандарту Open Contracting Data Standard (див. Веб-сторінку OpenProcurement для отримання додаткової інформації).

В електронній системі інформація централізована в ЦКБ, але вхідний інтерфейс розташований на кожному з сертифікованих приватних ринків.  На урядовому веб-порталі публікуються всі тендерні сповіщення, а також забезпечується електронний доступ і публікація планів закупівель, однак електронне нагородження проводиться на майданчиках.  Вся інформація автоматично синхронізується між торговими майданчиками, ЦКБ і урядовим веб-порталом.

Мета, що стоїть за використанням CDB, двояка: по-перше, він створює ринок всієї країни, де учасники можуть взаємодіяти, незважаючи на ринок, який вони використовують, по-друге, він дозволяє більш зручно витягувати і аналізувати дані про закупівлі на https://aeaep.com.ua/info/asotsiatsiia-birzhovi-ta-elektronni-majdanchyky-misiia-tsili-uchasnyky/.

Мультиплатформовий підхід, або інтеграція декількох комерційних ринків в систему електронних закупівель, спрямований на створення конкурентного ринку серед цих ринків, що сприяє постійному суперництву з метою підвищення якості і конкуренції між постачальниками.

Крім вимірювань перерахованих вище, був розроблений і впроваджений коефіцієнт «ефективність аукціону».  Коефіцієнт ранжує заявки, в яких економія на аукціоні перевищує середню (очікувану) величину, і заявки, в яких середня економія значно нижче цієї величини з урахуванням рівня конкурентоспроможності.  Коефіцієнт спрямований на привернення уваги до тендерів з великими різницями між очікуваною вартістю і ціною пропозиції переможця аукціону (в порівнянні з історичної середньої), а також до тендерів з великою кількістю учасників з метою отримання досвіду для інших партнерів, які будуть мати можливість використовувати його в своїй  практиці.  У той же час закупівлі зі зворотними характеристиками можуть представляти інтерес для представників громадськості в плані проведення досліджень або розслідувань.